maanantai 10. kesäkuuta 2013

Lakkipäät

Kesää on mennyt 10 päivää ja ne 10 päivää on jokainen ollut ihana. Paitsi eilinen. Eli 8 ihanaa päivää + tänäinen, joka on tähänasti ainakin ollut hyvä. Ja on varmasti myöhemminkin hyvä. Okei on varmasti hyvä koska sain puhelimitse mölkkykutsun mun besuilta. xD Ja illalla me lähdetään yöjunalla Rovaniemelle. Ei mulla oo mitään mistä valittaa, paitsi se että oon vähän uninen koska heräsin äsken päiväunilta.



1.6 oli se päivä, mitä oon kuvitellut niin kauan, kun oon tajunnut mitä ylioppilaaksi pääseminen tarkoittaa. Ei sitä aina oo ymmärtänyt. Pienenä luulin että Lahden yhteiskoulu oli se iso tiilirakennus, mutta myöhemmin sain tietää että se oli Lyseo. Nyt tiedän ainakin että Lahden yhteiskoulu oli paras mitä oisin voinut ikinä kuvitella. Ihanassa ja hyvässä lyk-hengessä oli ihana kasvaa 7 vuotta. Jos joskus asutte Lahdessa ja teillä on lapsia, laittakaa ne tonne kouluun. Siellä on kivaa.


Sitten meillä oli kotona juhlat. Vieraita tuli kokoajan ovesta ja ne luki runoja ja antoi kirjekuoria, ruusuja, kirjoja ja muita hyödyllisiä hommia. Ne antoi hymyä läsnäolollaan ja oon tosi kiitollinen suvusta ja ystävistä. 


Äiti kokkas juhlaruuat mun toiveiden mukaisesti. Playta, vesimeloonia ja lihapullia. Halusin mahdollisimman salaatti ja kasvispainotteista, mutta mama villiinty ja hankki viittä erilaista lihaa. No, ehkä musta isona tulee kasvissyöjä. Tai ainaski puolikasvissyöjä. Salaattiahan pitää olla puolet lautasesta?


Juhlat oli oikeesti älyttömän väsyttävä sessio. Piti kokoajan tervehtää, jutella ja olla kamalan aktiivinen. Olin ihan naatti kun vikatkin vieraat lähti ja yritin nukkua hetken mut oon huono nukkumaan jos tiiän, että pitäis tehdä muuta, eli ilta-aloitella ystävien kanssa... ja sit mä lähdin Laurakamulle ja me valmistutauduttiin kohti siistiä ja hienostunutta Seurahuonetta.


Mulla on semmonen pieni tunteen ripaus, että tää kesä tulee olemaan huippu. Jo nyt oon valvonut aamuun asti, kattonut auringonnousun, uinut yöllä(ei järvessä vielä kumminkaan:(), onkinut parikin kertaa ja saanut lahnan 8), leikkinyt majaa Sepon ja Laurin kanssa, syönyt grilliruokaa, shoppaillut Helsingissä, kiertänyt kirppiksiä, ollut töissä, ollut rannalla ja tehnyt hiekkalinnaa, tehnyt päätöksiä tulevaisuudesta, tajunnut enemmän mitä elämältä haluan, puhunut syvällisiä, itkenyt onnesta, no oon ollu kokoajan vaan hullun hyvä mielinen sisältä ainakin, jopa eilen kun töissä ruuhka oli ihan kamala, mua vaan huvitti kun ihmiset on niin hölmöjä että tuhlaa energiaansa johonkin turhanpäiväseen valittamiseen siitä miten jonoa riittää. No kai sitä urpot riittää kun ite tuutte jonottamaan 5 lapsisten perheittenne kanssa. 


Iloo iloo naurakaa ja nauttikaa älkääkä märehtikö jotain turhia huolia. Nyt on kesä, kukkamekkojen ja ötökkäystävien aikakausi!!! Mä lähen nyt toimittaman erästä kesäpuuhaa jota kuuluu myös must do listalle: mölkky. Jäätelöäkin pitäis syödä. Kirsikoita ja mansikoita söin jo.


Kesätervehdys minulta, hei sitten, 


Sini

PS ok hyi tämä asettelu on kamala ja noi kehykset kuvien ympärillä kamalat. Korjaan ne joskus, nyt ei ehi. KUULEMISIIN VIIKON KULUTTUA=)

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti