torstai 28. marraskuuta 2013

Mun mielestä Oxfordin yliopistorakennukset on vähän epätodellisen olosia

Terve taas!! 

Oxfordissa löysin hetkellisen opiskeluinnostusruiskeen. Se löyty kirjakaupasta. Se kirjakauppa näytti ihan pieneltä tavalliselta kaupalta, missä myydään vähän jotain kirjoja, mutta sisältä se olikin ihan jätti hugelomegalo kauppa, jossa teki mieli olla ja kattoa kirjoja. Varsinkin politiikka ja maailma osastolla.(Olin niin onnellinen tona hetkenä kun katoin niitä kirjoja että tuli kyyneleet silmiin koska tajusin että tiedän mitä haluun opiskella.Kai.) Harmi kun tommoset TAHDON SIKANA LUKEE KUN HULLU hetket ei sitten kestäkkään paljon sitä hetkeä pidempään. Mutta ehkä mä suomeen palattuani löydän semmoisen kirjastomeiningin syvältä sisimmästäni.. viisaus on ihanaa ja haluisin olla viisas. Mutta voi olla viisas ilman kirjaviisauttakin. Olisi mukavaa tietää asioista enemmän. Toisaalta mietin, että jos tietää paljon, voi ahdistua. Mutta ehkä joskus pitää ahdistuakkin!

Paddingtonin rautatieasemalla oli orkesteribändi soittamassa!! Se oli niin söpöööööö!


No se Oxfordin viikonloppureissu Sophien kanssa oli tosi tosi mainio reissu. Sophie on elänyt Harry Potterin kanssa lapsuuttansa, ja se oli ihan innoissaan kun siellä mestoilla on kuvattu sitä. Mäkin onneks olin nähnyt puolet siitä ekasta leffasta ja pystyin vähän samaistua innostukseen. Heehe. Meillä oli semmonen saksalainen VIISAS oxfordin yliopistossa matikkaa opiskeleva poika couchsurfing hostina. Se oli tosi mukava tyyppi ja teki lettuja aamupalaks ja vei meijät niitten yliopisto college rakennusten takaovista sinne sisään, kun ei ollut ees vierailuaika. Musta on hullua et jotkut oikeesti opiskelee semmosissa taloissa. Ja asuu vieläpä. Se college, missä Emma Watsonkin joskus opiskeli, näytti ulkoota ihan pieneltä rakennukselta, mut kun meni sen eturakennuksen kautta sisälle, siellä olikin jäätävän iso puisto (yhen toisen collegen puistossa oli lehmiäkin) ja opiskelija-asuntoloita. Koko kaupunki oli vaan täynnä tommosia jätti college rakennus+puisto alueita. Ihan hassua! En oo kirjailija niin en osaa hienosti kuvailla sitä mutta se oli aika coolia. 


Sitten me nähtiin ihan vaan sitä keskustaa ja hyöriskeltiin siellä. Se meiän hosti meni johonkin professorin eläkkeellepääsy dinnerille, ja must sekin oli äly siistiä. Ne käyttää semmosia kaapuja tommosissa hienoissa tilaisuuksissa.


Mä ostin Oxfordista mulle minttukaakaota ja muistivihon. Ja lompakon!! Huomasin sen ostettuani että se on vasikkaa ja tuli vähän paha mieli. Mutta se on tosi hyvä punainen ja kaunis lompakko. Mun vanha oli niin mäsä ettei tosikaan, sain aina kaivaa kolikot laukun pohjalta kun ne ei siellä lompskassa 
sisällä pysyneet.. 

Harry Potter portaat

Oli ihan huippuuu!! Onneks me lähettiin. Ja ekaks couchsurfing kerraksi se oli huuuvaaa kokemus, suosittelen ainakin tän kokemuksen perusteella couchsurfingia!! :-P Lauantaina varmaan meen käymään Brightonissa vielä kun ehdin?.. Reilu kolme viikkoa jäljellä.. Vähän ehkä alkanut tulla haikuisa olo koska lähden kotiin, mut toisaalta oon niiiin onnellinen et pääsen pois täältä huushollista, mihin en vaan sovi niin hyvin. 



ToS Viel instagrammist ja puhelimesta!! 

ps. sori kun en muokkaa näit kuvii ikinä. haittaakse?? 
pps. oon alkanu vähän vihaa mun kameraa..no on se kyllä melko vanhakin,mutta voisin ostaa jonkun uuden objektiivin ehkä auttaisi vihaani :(

AdiOs AmIgOoooosS!! 8-)

3 kommenttia :

  1. Oot niin kiva!!! Tuli ihan sellanen olo et haluun kans mennä tonne käymään! Mulleki tuli tänään sellanen hetken lukemisopiskeluinto ja ajattelin et ai että mä panostan sit kouluu ku tuun takasin xD tiedän kyllä että toisin voi käydä, mut mä uskon itteeni tässä asiassa, koska mä oikeesti haluan panostaa ja suomen koulusysteemi on paras ja kivaa just tietää asioita! Mä ahistun enemmän jos luen lööppejä ja uutisia ku sit alkaa pelottaa... Siks en lue niitä haha! Ja myös sen takia haluan opiskella koska se on niin paras fiilari ku oot tehny duunii ja sit kokeessa vaa osaat ja sitku saat sen hyvan numeron niin on vaa sellanen hyva fiilis, et tata on elama xD esim sillon kerran oli matikan koe ja ma vaan osasin ne asiat, ja olin siella kokeessa ihan pilkkuun asti ku viela tarkastin ja ai etta matikka on niin ihanaa!! Sillon ku sita osaa, ku lentaa vaan mukaan sinne numeroiden maailmaan ja kun tekee pitkaa laskua nii siina on se flow ja aah parasta! Ma oikeesti alan opiskelee kunnolla sit ens vuonna! Alan tekee ajoissa hommii ja voihan vitsi! Hahaha hullu selitys xD pida tama tallessa taalla niin jos ensi vuonna oonki joku laiska nii voin tulla lukee mun suuret suunnitelmat hahaha you know, saada ehk motivaatioo tai emt..... Tai muuten vaa lapal naureskella sit et hehe vahaks urpo xD

    VastaaPoista
  2. Ps tosi kivoja kuvia saa tuosta sun kamusta ja kivat vaatteet silla!! Tykkaan tosi paljon harry potter portaat kuvasta :-) sano terkkui

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiiitooos kommentista!!!!<3 Voi kumpa me molemmat onnistuttais tässä:D Mut se on huippuu kun onnistuu jossan kokeessa. Siis toi matikkaflow…teidän tunteen niin hyvin!!!!!! MUistutan sua sitten kun kamppailet lukiossa taas suomessa tästä kommentistasi ;) :) kerron sophielle terkut!!! hyvää yötä <3<33

      Poista