sunnuntai 2. helmikuuta 2014

Oon varmaan jo hölissy näitä juttuja joskus mutta teki mieli taas

Oon aika vakuuttunut että alan löytää oikeaa tietä elämässä. Toivon ja rukoilen että jaksaisin olla tarpeeks ahkera, että se tie olis mahdollisimman onnellinen ja antoisa, että saavuttaisin semmosia juttuja mitä haluaisin.

Oon lukenu pääsykoekirjan nyt läpi kerran. En hirveen ajatuksella, mutta ainakin päässä on jonkinlainen kokonaiskuva siitä. Nyt täytyy alkaa takomaan sitä oikeesti aivoihin, lukee jokainen sivu tarkkaan ja poimia tärkeimmät asiat ylös.. Huh heijjjjj..



Oon viime päivinä miettinyt että mitä jos pääsen sinne Helsinkiin opiskelemaan. Ja että mitä jos se Hesa onkin sitten ihan perseestä. Että kaikki ihmiset on siellä stadilaisii ja ylimielisiä ja semmosia töykeitä. Mutta luenhan mä vaikka miten montaa blogia, mittenkä pitäjät asuu helsingissä, eikä ne vaikuta ylimielisiltä..hehe no kuka nyt blogissansa vaikuttais ylimieliseltä tai töykeeltä. Plus kaikki ihmiset ketä tiedän sieltä on kyllä tosi ihania ihmisiä. 



Helsingissä olis varmasti eniten kulttuuritarjontaa ja paremmat mahdollisuudet olla ekologisesti kestävä. Pääsisin nopeesti kotiin Lahteen junalla ja ympäri Helsingin kaupunkia ratikalla. Siellä on kirpparit ja varmasti semmosia kauppoja, mistä sais ostettua läpimietittyä tavaraa. Eli semmosta, minkä voi ilolla ostaa kun tietää ettei se oo ihan läpimätä paskalaatunen jossain gampotsassa kasaan kyhätty asia minkä ekologinen jalanjälkikin on aika iso.



Sitten aina tulee se, että kun Helsingissä on niin kallista asua.  Se vähän masentaa. Mutta pärjäähän ne muutkin niin miks en minä pärjäisi?? Sitä paitsi joku soluasuminen jollain tavalla kiehtoo mua.. ehkä ei sitten kun se todellisuus kamalista asuinkumppaneista iskee päin naamaa. No en mä sielä Helsingissä edes ole vielä sisällä. Haaveilinhan mä siitä Austraalian aurinkoisesta Melbournestakin niin miljoonin unelmin ja Englannin tihkusateeseesta itseni löysin. Joten hei, Jyväskylä, here I come??? EI KU HESA!! (mun pitäis olla nyt lukemassa, en oo lukenu tänään yhtään ja tätä vuorokautta on noin 45 min jäljellä).


Mutta se on vissi että yhteiskuntapolitiikka se mun juttu on. Ainakin tällä hetkellä. Vitsi mikä pieni liekki aina syttyy kun luen jotain yhteiskunnallisia juttuja. Sellanen NONIIN MIELENOSOITUSTA VAAN KEHIIN JA ALLEKKIRJOTUKSIA TÄHÄN KANSALAISALOTTEESEEN! Haluisin myös olla lipaskeräilijä. Ja lukea kirjastossa yhteiskunta- ja ympäristötieteellisiä lehtiä. Oon varmaan ennenkin sanonut, että haluisin olla viisas, tietää asioista ja toimia järkevästi. Siksi mä haluan yliopistoon. Että voisin viisastua. Mutta mitä jos sinne mennessä jo pitää olla kamalan viisas??? 

Ja nyt hyvä blogini. Mä oon aloittanut kuntoilun. Kelaa jos mä jäisin siihen koukkuun?? 


Ja nyt hyvät kuulijat ja minä. Onneks muutkin kaupungit on ihan hyviä vaihtoehtoja. Helsingissä ois vaan niin monta sosiaalista plussaa ja muutakin plussaa. 


 Terveisin nämä on näitä


4 kommenttia :

  1. helou mate nyt kommentoin! Heei, vaikka et pääsiskään Helsinkiin opiskelemaan, mikset vois silti muuttaa sinne, jos se tuntee oikeelta!!! Okei, jos pääset muualle opiskelemaan, ehkä se ois sit vähän hankalaa hehe, mutta noin ylipäätään, miksei :-) Muuta sinne niin voin tulla sun luo aina kyläilemään kun tuun Helsinkiin ja varmasti sillon kävisinkin siellä paljon useammin <3 t. late latte lateksi, en tiiä näkyyks mun nimi nyt tässä vai ei, ku mullon tää saakelin googletili huoh :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos kommentista laura!! tuli selväksi kuka olet hahaha kuvakin näkyy XD<3 niin, jos mä opiskelupaikan jostain muualta saan niin kyllä se matka sinne sitten menee…olet tervetullut vaikka olisin vaikka lapissa!!!! joensuu vois ollakkin ihan mahdollinen vaihtoehto.. kiva kun kommasit hehehheee mulla on sellanne ilone virne päällä hahaha

      Poista
  2. Hee ihana postaus!

    Mäkin aloitin kuntoilun... ja tähän asti vihani urheilua kohtaan on vaan kasvanut :D:D:D oivoi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. !!Kiitoos!!!!! :))) Mutta hei me ollaan sentään edistytty askel!! Ehkä se viha muuttuu rakkaudeksi vielä.. johkut suhteet on vaan vähän vaikeita… hyvä me silti!!!

      Poista