tiistai 4. maaliskuuta 2014

Lukuflow

Mulla oli tänään lukuflow. Se on parasta ikinä. Olin niin tiiviisti keskittynyt kaks kokonaista tuntia, että kun sen jälkeen näin mun puhelimen sohvalla, hämmästyin ihan etten ollut uhrannut yhtäkään ajatusta pienelle instafacebook tauolle niitten tuntien aikana. 

Hirmu tyytyväinen olo on. Sain kerrankin helposti luettua tavoitteeseen asti ilman ylimääräsiä keskittymisen herpaantumisia. 

Oispa huomennakin lukuflow. Ja joka päivä. Harmi kun näitä on niin harvoin.




Muita asioita mistä oon fiiliksissä:

-mun huone on siisti ja pidän siitä

-tilasin puhelinmyyjältä kerran Trendin ja tänään se viimein tuli ja olin yllättynyt miten nautin sen lukemisesta

-siellä Trendissä oli Olavi Uusivirran haastattelu ja se sanoo näin: "Minun on erityisen vaikea tajuta 1960- ja 70-lukujen arkkitehtuuria. Kiinnostaisi kuulla niiltä arkkitehdeiltä, mitä ne oikein ajattlivat. Ei mitenkään syytellen, vaan ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Ovatko he vieläkin sitä mieltä, että talot ovat kauniita?" Olin ihan innoissani, koska tää ruma-arkkitehtuuriärsytys on oikeesti ollut tän vuoden ärsytyslistalla aika korkeella..

-leipä minkä päällä on briejuustoa ja mansikkahilloa

-mun tomaattiviljelmät on tuottaneet kuusi pientä tomaatintaimea, tosin kaks niistä ei oo kasvanut varmaan viikkoon ja epäilen että ne tekee kuolemaa… mutta ne loput, kumpa ne olisi joskus isoja tomaattipuita tai pensaita tai mitä ne onkaan

-viikonloppuna oli hyvä extemppore järjestetty juhla joka oli jonkinlainen yllätysjuhla tavallaan yhelle syndesankarille

-vesi on hyvää ja siinä ei oo kaloreita


Mulla on ollu käytössä semmonen 1946 vuonna julkaistu Jokamiehen sivistyssanasto. Yhtenä iltana etsin sieltä jotain vaikeeta sanaa, mikä oli esiintynyt pääsykoekirjassa ja mun silmät osu sanan sohva selitykseen: (arab. soffa) itäm. alkuperää oleva huonekalu, joka soveltuu sekä istumiseen että makaamiseen.

Sitten selailin sitä vähän lisää ja löysin selitykset myös muun muassa sanoille lamppu, mandariini, pekoni ja kamera


Miettikää miten itsestäänselviä nää asiat on nykyään!! Mutta ei ollu välttämättä 1940-luvulla. 

Tiesittekö että kismet tarkottaa sallimusta, edeltä määrätty kohtaloa. Alko tekee mieli Kismettii.. 

hei hei







Ei kommentteja :

Lähetä kommentti