keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Huolestunut minä olen

Oon huolissani maailmasta. Maapallosta ja sen ihmisistä. :( Joskus haluisin olla rastapää hippi. En kävis ikinä melkeen suihkussa ja söisin vaan papuja ja marjoja ja kasveja. Silti nauttisin elämästä ja soittaisin huuliharppua kadulla ja olisin onnellinen. 


Oon tosi vihanen taas ittelleni kun oon löytänyt shoppailu innostuksen jälleen. Mut sitä on tosi vaikee vastustaa kun enää ainoot kaupungin kaupat ei ookkaan Gina ja Hennesi, vaan löytyy esim. Topshop, Zara ja New Look.. Oon kierrelly parit keskustan kirpparit ja en oikein innostunut. En tiedä missä täällä ois semmosia itsepalvelu kirppiksiä.. Vintage kaupat on taas niin mälsän kalliita. 

Luonnon ihastelua :))

Benin koulumatkan varrella on kamalasti roskia. Mua oikeesti ahdistaa kun semmosen korkeen verkkoaidan takana olevassa metsikköpusikossa on ihan hulluna sipsipussi jämiä ja kaikkee muovista kääröä ja pakettia. Niitä sipsipusseja on myös jalkakäytävälläkin(ja koirankakkaa). Ne kadulle heitetyt roskat on NIIIN ärsyttäviä, varsinkin kun siihen roskikselle on se 20 metriä matkaa ja tällä tiellä missä aina kauhistelen niitä roskia on pakko kävellä sen roskiksen ohi. HUOH. Joskus otan kumihanskat käteen ja roskapussin mukaan ja noukin roskat ja yritän kurottaa sieltä aidan takaakin. MIKSI te ihmiset ootte niin välinpitämättömiä. Mikä ihmisiä vaivaa?? Mikä mua vaivaa????? Yritän olla niiiin hyvää ja ympäristöystävällistä tyyppiä, silti mussutan Kitkat patukoita mitkä on kääritty miljoonaan kääröön pieninä paloina. Mutta keräsin tänään 3 sipsipussia matkan varrelta ja laitoin roskiin.... Silti olen ihan valmiina ostamaan ihania syksy vaatteita ja muita turhia romppeita, mitkä kuormittaa luontoa. Mutta oon pidentänyt hiusten pesuväliä joten en lotraa enää vettä ja shampoota joka päivä!!! :) Silti haluisin ostaa lisää muovipurkeissa olevia kosmetiikka tuotteita >:(. Mutta lupasin tänään että yritän syödä niin vähän lihaa kun mahdollista(se on luontoystävällistä jos joku ei tienny).. JA oon menossa KFChen perjantaina syömään kanaa suoraan pahvipurkeista ja juomaan kokista muovipillillä. Oon aika tekopyhä. 

Isona haluun oppia paljon siitä, miten maailmasta vois tehdä paremman paikan. Siksi tähtään opiskelemaan yhteiskuntapolitiikkaa tai sitten ympäristöekonomiaa tai kuluttajaekonomiaa. Haluisin kattoa dokumentteja ja lukea kirjoja ja olla tosi viisas. Haluisin kehittää ideoita miten ratkaista jotain ongelmia(ympäristö, sosiaali, talous, maatalous jne. kaikkii yhteiskunnallisia), silleen et ne oikeasti toimis ja olis hyviä kaikille(paitsi ei ehkä niille yltiörikkaille hallitsija kapitalisteille hähä). Haluun oppia miten verojen olis hyvä olla. Vero on tyhmä sana. V on tyhmä kirjain, sillä alkaa monet tyhmät sanat (vero, vittu, varas, virtsa, viina) ja sit siinä on ERO (monet erot on surullisia). 


Olis kivaa jos muutkin olis huolissaan mun kanssa. Voitais yhdessä huolestella ja yrittää keksiä hyviä ratkaisuja kaikkeen. Tsempata toisiamme elämään ekologisemmin ja onnellisemmin. 


Nukkuminen on tosi hyvää puuhaa. Se ei saastuta. Se lataa akkuja ilman sähköö!! Awesomeee... Öitä :*

t.punavihreesini (sitku oon joskus isona iso ja viisas ja tiedän asioista enemmän voin pitää asiablogii minkä nimi on punavihreesini ja sit siin bannerissa on punasta vihreetä ja mun naama siinä)


ps.isona tällä kasvimaalla kasvatan omat potut ja porkkanat ja sipulit ja muut



Ei kommentteja :

Lähetä kommentti